Säädöt sekaisin

Säädöt sekaisin on blogi (ei enää pelkkä kokeilu). Me emme elä suppeassa maailmassa ja sanavapaus on aseemme, joten aiheet ovat varsin vapaita. Eiran demarina ja Erkki Vauramon suurena ihailijana kannatan avointa keskustelua ja mielipiteiden kirjoa. En lähde suureen itsesensuuriin, mutta yritän olla loukkaamatta omaa yksityisyydensuojaani.

torstaina, marraskuuta 23, 2006

Jos... Miksen?

Eräs sanoo näin: "Jos mä oisin lääkäri niin mä oisin just kun Dr.House". Mutta miksi vain JOS olisi lääkäri? Mietin tässä joku kerta, että haluaisin olla niin kuin House. Siis ilman lääketieteen opintojakin.

Tosin minusta tuntuu, että tunnen muutaman, jotka ovat "vähän niinku House" ja aina en haluaisi olla kuin He. Tosin He eivät olekaan IHAN kuin House.

Mutta toisaalta minusta Bertie Wooster-hahmo oli ja on myös ihailtava, toki Jeeves aisaparinaan. Ehkä Hugh Laurie on vain sairaan hyvä. Kenties vain tietynlainen asioiden lähestyminen miellyttää. Edes noin tv:ssä. Ei lässytystä ei turhaa ...mitään. Mitä nyt vähän sellaista tummempaa huumoria ja lähestymistä.

Niin ja olihan minusta Mies Vihainen (Erkki Saarela) elokuvassa Kuningas jolla ei ollut sydäntä, koko elokuvan parasta antia.

Kuva: Täältä

Tunnisteet: , ,

2 Comments:

At perjantaina, 24 marraskuuta, 2006, Blogger Antti said...

Blogistotiedote – Odotettu jatko-osa. MOS II

Tammikuussa 2006 sai alkunsa Mainonta on syvältä –blogi. Mainosalan pilkuistaan pääsemättömiin leopardeihin väsynyt copywriter päätti kokeilla, millainen ympäristö blogosfääri on.

Reilu puoli vuotta myöhemmin odotukset olivat moninkertaisesti ylittyneet. - Kymmeniätuhansia lukijoita, puolisataatuhatta sivunäyttöä! Ja blogipaidat, ne menivät kuumille kiville, sanoo Antti Huttunen, mies pahamaineisen blogin takana. – Lisäksi lasken meriitiksi sen, ettei asemaansa ylikorostava M&M-lehti maininnut blogia kertaakaan sivuillaan, kyllähän sellainen nousee hattuun, jos kerran jo pienemmät palkinnot alan kilpailuista joillekin muille, hän jatkaa.

Markkinoinnin opiskelijat, mainosalan ihmiset ja tavalliset kadun miehet ja naiset seurasivat blogia ja myös kommentoivat asioita, nimellä tai nimettöminä.

- Parempihan se on, että edes puun takaa laukoo, kuin pitäisi turpansa kiinni. En väitä olevani oikeassa kaikessa, mutta en ole väärässäkään. Turbulenssi ja sopiva provokaatio on tässä se juttu, Antti sanoo rennosti hymyillen ja sentteri pystyssä.

Lukijoita blogi keräsi kaikista itseään kunnioittavista mainostoimistoista. Pääsääntöisesti siten, että oikeasti innovatiiviset yritykset olivat myös aktiivisimmin edustettuina.

Kaikki tarinat sisältävät alun ja lopun. Jokainen kampanja alkaa ja päättyy. Päätyttyäänkin päivittämätön blogi keräsi satoja ja taas satoja lukijoita viikossa.

- Uskon vakaasti, että ala kaipaa sitä idioottia, joka sanoo ääneen, jos keisarilla ei hänen mielestään ole vaatteita, sanoo Antti. – Siksi Mainonta on Syvältä kaksi tulee pyyhkimään pöydän 70 % tuuheampana ja tarvittaessa tuplasti vittumaisempana. Kyllä, huhut ovat totta, jatko-osa tulee, Antti naureskelee.

Tulevasta hänellä on suuret luulot: - Pian koko Suomi kuiskii Mainonta on Syvältä II:n lähestyvästä ensi-illasta. Ja siitä, kuinka sitä ensimmäisen osan maineteoilla ratsastaen sitä härskisti mainostetaan muissa blogeissa. Virittäydy tunnelmaan, valmistaudu väistämättömään. Muutaman viikon päästä maailma ei ole entisensä. Asiasta saa mainita niin monelle kuin vain pystyy, katsotaan, millainen on blogosfäärin voima, sanoo Antti ja tähyää mystisesti tulevaisuuteen.

 
At sunnuntaina, 26 marraskuuta, 2006, Blogger norppa said...

mä kannatan ääneen sanomista, omilla kasvoilla ja omalla äänellä. aina se ei tietenkään ole eri syistä mahdollista.
rakentava palaute on rakentavaa.

 

Lähetä kommentti

<< Home