SAK:n uusi mainos...
...on amerikkalaisvalmisteinen, lukee tämän aamuisessa Etelä-Suomen sanomissa. Joillekin tulee yllätyksenä, mutta JOS tv-mainos vedetään viimetipassa pois, niin se tulee monella tapaa kalliiksi. Uuden spotin tekeminen kovalla rahalla tarkoittaa yleensä myös sitä, että sitä tehdään useampi päivä.
Getty Images on vain yksi palveluntarjoaja, jolta kuka vain voi ostaa rahalla kuvamateriaalia omiin tarpeisiinsa. Osa kuvista on sellaisia, jotka jostain syystä ovat monella samaan aikaan käytössä (eri firmojen ilmoituksissa, esitteissä, netissä jne.), että joku huomaa ettei kuvia ole juuri Tähän Työhön spesiaalisti kuvattu. Osa materiaalista on usein auttamattomasti kovin amerikkalaisen TAI90-lukulaisen näköistä ja oloista. Suomalaisia kuvapankkeja tai skandinaavisia alkaa jo olla, muttei vielä ihan hurjasti.
Moni ei ehkä usko, mutta SAK:n hyllytetty tv-mainos on maksanut mukavan pyöreän summan, mikä alkaa kakkosella ja sen perässä on... 5 nollaa. Plus sitten ne spotin ajoon menevät rahat tv-kanaville. Siihenkään normaali ihmisen ymmärrys ei aina riitä. Se maksaa ihan röh-röh, eli sikana.
Että kyllä sillä hukkaan heitetyllä rahalla olisi saatu heittämällä mukava kolmio Hakaniemen Areenan talosta ja vielä pintaremonttiinkin olisi jäänyt...
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home