Säädöt sekaisin

Säädöt sekaisin on blogi (ei enää pelkkä kokeilu). Me emme elä suppeassa maailmassa ja sanavapaus on aseemme, joten aiheet ovat varsin vapaita. Eiran demarina ja Erkki Vauramon suurena ihailijana kannatan avointa keskustelua ja mielipiteiden kirjoa. En lähde suureen itsesensuuriin, mutta yritän olla loukkaamatta omaa yksityisyydensuojaani.

maanantaina, huhtikuuta 24, 2006

Hän on niin näppärä

Olen elänyt vaikutelmassa, että käsityöntaito olisi hiipunut jo vallan olemattomiin. Varsinkin jos vertaan mummoani ja äitiäni, minun ikäisinä, itseeni.

Olen kutonut ne yhdet sukat, joita ei pariksi voi kutsua ja sitten jotain mitä kenties voitaisiin nimittää viritelmiksi.

Jokatapauksessa, täältä netistä olen löytänyt mm. blogilistan, joka pursuaa erinnäisiä käsityöaiheisia blogeja. Niitä on niin paljon, että välillä tuntuu ettei oikein muita harrastajia olekaan olemassa (vaikkapa nikkaroijia), niin paitsi nukkekotiharrastajia.

Vaikka mummoni tekikin tuosta vain lähes mitä vain (vaatteita, villasukkaa, tumppua, shaalia, mattoja, poppanaa jne.) ja äitini osaa virkata mm. pupu"pitsiä", niin osaan minäkin... jotain. Osaan äidin valmiiksi virkkaamista osista kasata kummatytölle vaikka kevät hatun ja laukun. Paljetit on Mun Juttu.

Tunnisteet: