Säädöt sekaisin

Säädöt sekaisin on blogi (ei enää pelkkä kokeilu). Me emme elä suppeassa maailmassa ja sanavapaus on aseemme, joten aiheet ovat varsin vapaita. Eiran demarina ja Erkki Vauramon suurena ihailijana kannatan avointa keskustelua ja mielipiteiden kirjoa. En lähde suureen itsesensuuriin, mutta yritän olla loukkaamatta omaa yksityisyydensuojaani.

lauantaina, huhtikuuta 01, 2006

Joskus nämä ajat ovat meitä varten

Minä en ole mikään Egotrippi-fani. Opin jotain NKOTB-ajoista. Lieväkin yltiöfundamentaalisuus ei ole hyväksi ihmiselle. Kuitenkin Superegosta lähtien olen omistanut kaikki Egotripin levyt. Ja minä pidän vanhasta tuotannosta ihan siinä missä tästä uudemmastakin.

Enkä minä nyt tiedä, johtuuko Egotripinkään "myöhäinen" kansansupersuosio siitä, että ovat nyt vaihtaneet duurista molliin. Minulle tulee sellainen suloinen suomalaisen ahdistuneen miehen angsti ja itsemurha -olo osasta vanhojakin biisejä. Mutta sillälailla kivasti, hyvällä tapaa. Ehkä aika oli vain ns. heitä varten.

Kun asuin Hollolassa, ennen Helsinki-Hollola -levyä, minulle tuli mukava olo mm. Egotripin levyjen tuomasta tunnelmasta. Saattoi ajaa ihan mieli rauhaisana peltojen halki silloisen koulun pihalle, kun vastaan ajoi vain traktoreita. Ajella kevyttä diettimunkkia Lahlen keskustassa ja matkata Hollolan toisesta päästä toiseen. Erittäin hyvää autoilumusiikkia, etenkin kesäöisin.


Kuva: www.finpop.net/music/egotrippi.php

Tunnisteet: